Viva.nl in 2009

In den beginne, in 2002 werd de website van Viva.nl in de eerste plaats gebruikt als marketing vehikel. In het ritme van het weekblad werd de homepage één keer per week aangepast. Het kleine forum werd gebruikt door een paar honderd bezoekers die anoniem discussieerden over allerlei (vrouw gerelateerde) onderwerpen.

Onder mijn hoede groeide het Viva Forum uit tot de grootste vrouwen community van Nederland, met tienduizenden actieve forummers en ruim een miljoen actieve bezoekers per maand. Viva.nl groeide uit tot een platform voor jong talent zoals Nynke de Jong, Anne Barnhoorn en Elvan Bayraktaroglu.

Met Viva.nl waren we continue op zoek naar nieuwe innovatie mogelijkheden. Er werd er volop geëxperimenteerd met user generated content, blogs en sociale media. Viva was het eerste Nederlandse media merk dat gebruik maakte van Hyves, Habbo Hotel en Twitter om met haar doelgroep in contact te komen.

Ook mobiel was Viva haar tijd vooruit. Met een mobiele website (2009) en één van de eerste Nederlandse iPad apps (2010).

VIVA - Online Manager (2002 - 2007)