National Geographic brengt al 125 jaar de wereld dichtbij met als missie ‘Inspiring people to care about the planet’. National Geographic is een wereldmerk, waarbij de Amerikaanse NationalGeographic.com als innoverend uitgever absoluut voorloper is binnen de uitgeefbranche.

Groot was dan ook de uitdaging om als lokale speler deze kwaliteit te evenaren. Dit is gelukt door middel van een redesign van het complete portfolio: NationalGeographic.nl, NatGeoTraveler.nl en NatGeoFoto.nl. Mobile first, natuurlijk. Waarbij in het design vooral veel ruimte is gemaakt voor al het prachtige beeldmateriaal.

De functie van de ooit zeer actieve foto community is in de loop der jaren ingenomen door sociale media. In antwoord hierop ontwikkelden we NatGeoFoto.nl een podium voor enthousiaste amateurfotografen en ambitieuze nieuwe talenten. Met maandelijkse thematische opdrachten wil National Geographic Nederland-België mensen inspireren de pracht, veelzijdigheid én kwetsbaarheid van onze planeet vanuit nieuwe perspectieven vast te leggen.

Het totaal maandelijks online bereik van National Geographic groeide hiermee van 159.000 in 2013 naar 450.000 unieke bezoekers in 2015.

NATIONAL GEOGRAPHIC - Chief Digital Officer (2012 - 2016)